تکین هاست

هاست هاستینگ

تکین هاست

هاست هاستینگ

هاست هاستینگ

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افزونه وردپرس سئو SEO Extended

پلاگین وردپرس سئو با نام SEO Extended یک افزونه جدید سئو وردپرس است که قابلیت های جدیدی را به پلاگین سئو وردپرس Yoast اضافه میکند . افزونه سئو وردپرس SEO Extended دو صفحه جدید به پلاگین سئو Yoast اضافه میکند . صفحه اول به شما امکان ویرایش و تغییرات در متا تگ های سئو عنوان در پست ها و مطالب سایت را میدهد و صفحه دوم هم امکان مشاهده و ایجاد تغییرات در متا تگ های توضیحات سئو را میدهد .

استفاده از این پلاگین سئو را فقط به افرادی توصیه میکنیم که دقیقا میدانند قصد انجام چه کاری را دارند . در غیر این صورت به پلاگین سئو Yoast کار خود را به خوبی انجام خواهد داد و نیازی به تغییرات توسط این افزونه سئو وردپرس نخواهید داشت . با کمک این افزونه سئو وردپرس ، در پنل ادمین وردپرس قادر به ویرایش گروهی عنوان ها و متا ها هستید .

افزونه وردپرس سئو SEO Extended

افزونه وردپرس سئو SEO Extended

برخی از امکانات و ابزار های پلاگین وردپرس سئو SEO Extended

  • اضافه کردن یک صفحه برای مشاهده ، ویرایش و حذف عنوان های سئو
  • اضافه کردن یک صفحه برای مشاهده ، ویرایش و حذف متا توضیحات
  • جستجوی حرفه ای و دقیق در میان عنوان ها و متا توضیحات
  • سورت کردن پست ها بر اساس عنوان هاس سئو ، تگ توضیحات ، عنوان صفحه و …
  • ویرایش گروهی عنوان ها و متا های سئو

این افزونه به زودی امکان تعامل با پلاگین سئو All in one seo pack یکی دیگر از افزونه های مشهور سئو وردپرس را نیز خواهد داشت . این افزونه سئو در واقع مکمل ۲ پلاگین برتر سئو وردپرس است و به تنهایی قابل نصب و استفاده در وردپرس نیست . در صورتی که دانش و تجربه بهینه سازی وب سایت در گوگل و موتور های جستجو را ندارید ، به شما پیشنهاد میکنیم سئو سایت خود را به ما بسپارید . ما وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن سئو و بهینه سازیخواهیم کرد .

  • تکین هاست رضایی
  • ۰
  • ۰

نحوه بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس

سئو چیست؟

مخفف واژه مخفف Search Engine Optimization است .زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.

سرعت لود یک سایت یکی از مهم‌ترین پارامترها در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همون سئو می‌باشد. هرقدر سرعت لود سایت شما بالاتر باشد و صفحات سریعتر بارگزاری شوند، برای موتورهای جستجو از جمله گوگل خوشایندتر است و رتبه‌بهتری برای سایت شما در نظر می‌گیرند چرا که کاربران با تمایل بیشتر در سایت شما به گشت و گذار می‌پردازند و این امری بسیار مهم است.

عوامل زیادی بر سرعت لود سایت‌ها تاثیرگذارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حجم صفحات وبسایت است. در میان عوامل تاثیرگذار بر حجم صفحات نیز یکی از مهم‌ترین عامل‌ها تصاویر می‌باشند. در صورتی که تصاویر بهینه نباشند حجم صفحات بالا می‌رود و به تبع آن سرعت لود سایت کاهش یافته و بر رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین سایت‌هایی که حجم بالایی دارند نسبت به سایت‌های کم حجم نیاز به منابع سروری بیشتری از جمله حجم دیسک و پهنای باند دارند.

نحوه بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس

نحوه بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس

در خصوص بهینه‌سازی تصاویر مورد دیگری که وجود دارد استفاده از متاتگ‌های مناسب برای تصاویر می‌باشد که باعث خوانایی آن‌ها در موتورهای جستجو می‌شود.

اگر شما هم از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید برای این سیستم قدرتمند افزونه‌هایی تهیه شده است که با بهینه‌سازی تصاویر آپلود شده در سایت تأثیر مثبتی در لود صفحات می‌گذارند. در ادامه به معرفی برخی از کارآمدترین این افزونه‌ها می‌پردازیم.

۱. WP Smush

این افزونه یکی از پرطرفدارترین و کارآمدترین پلاگین‌های وردپرس در زمینه بهینه‌سازی تصاویر می‌باشد. WP Smushسریع است، کاربری آسانی دارد و ظاهر آن نیز کاربرپسند است. با این پلاگین امکان فشرده‌سازی فرمت‌های JPEG، GIF و PNG را خواهید داشت. این پلاگین از فایل‌های JPEG متا دیتای اضافی را حذف کرده و فشرده‌سازی‌های این فرمت را بهینه‌سازی می‌کند. همچنین با تبدیل تصاویر غیرمتحرک GIF به PNG و حذف رنگ‌هایی که وجودشان ضرورتی ندارد و دیده نمی‌شوند، حجم تصاویر را کاهش می‌دهد. WP Smush این قابلیت را دارد که به صورت خودکار تصاویری که به تازگی آپلود می‌شوند را فشرده کند. این افزونه با پلاگین‌های NextGEN Gallery و WP Retina که  وضوح و کیفیت نمایش تصاویر را افزایش می‌دهند سازگاری کامل دارد.

۲. Ewww Image Optimizer

این افزونه بصورت خودکار تصاویری که به تازگی در سایت آپلود می‌شوند را بهینه‌سازی می‌کند. همچنین امکان بهینه‌سازی کردن تصاویر از پیش آپلود شده در سایت نیز وجود دارد.ویژگی خوب این افزونه این است که امکان تبدیل فرمت تصاویر به فرمت‌هایی با حجم کمتر را دارد. این پلاگین فشرده‌سازی را با تکنیک Lossless انجام می‌دهد که باعث می‌شود تصاویر پس از فشرده‌سازی افت کیفیت نداشته باشند.

۳. Imsanity

از قابلیت‌های کاربردی این پلاگین می‌توان به امکان مشخص نمودن حداکثر طول، عرض و کیفیت برای تصاویر اشاره کرد. با استفاد از این پلاگین همچنین می‌توانید تصاویر با فرمت BPM را به فایل‌های JPG تبدیل کرده که قابلیت مقیاس‌پذیری دارند.

۴. SEO Friendly Images

برخلاف پلاگین های قبل که بیشتر با کاهش حجم تصاویر در بهینه‌سازی می‌کوشند این افزونه با ویرایش تگ‌های ALT و Title تصاویر شما باعث خوانایی آن‌ها در موتورهای جستجو می‌شود. اگر تصاویر شما این تگ‌ها را نداشته باشند این پلاگین با شرایطی که شما تعیین می‌کنید نسبت به افزودن آن‌ها اقدام می‌کند.

تگ ALT تصویر را برای موتورهای جستجو توصیف می‌کند و تگ Title نیز هنگامی که به دلایلی تصویر لود نشود با قرارگیری ماوس بر روی تصویر نمایش داده می‌شود.

۵. Lazy Load

این افزونه عملیاتی بر فایل تصاویر انجام نمی‌دهد، بلکه با استفاده از تکنولوژی jQuery.sonar تصاویر را هنگامی بارگزاری می‌کند که در مرورگر قابل مشاهده باشند. مثلاً اگر تصاویر در بخش پایینی سایت شما باشند و کاربری در حال مشاهده قسمت‌های بالایی سایت باشد لود تصاویر انجام نمی‌شود مگر این که کاربر به بخش‌هایی که عکس در آن قرار دارد مراجعه کند. این امر تأثیر بسیار مثبتی در افزایش سرعت لود سایت دارد. این پلاگین کارآمد تنظیمات خاصی ندارد و پس از نصب و فعالسازی بصورت خودکار عمل می‌کند.

استفاده همزمان از پلاگین‌های ذکر شده تداخلی ایجاد نمی‌کند اما بهتر است از پلاگین‌هایی که کارآیی مشابه دارند استفاده نشود. به عنوان مثال از میان پلاگین‌های ۱ و ۲ که صرفاً به منظور فشرده‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی را انتخاب کرده و در کنار آن‌ها از پلاگین‌ Seo Friendly و Lazy Load استفاده نمایید.

همانطور که ذکر شد در سرعت لود وبسایت عوامل زیادی نقش دارند که به صورت کلی به دو بخش سرور و وبسایت دسته‌بندی می‌شوند. مواردی که ذکر شد مربوط به وبسایت می‌باشند اما اگر سرور میزبانی سایت مناسب نباشد هرقدر هم که بهینه‌سازی‌های لازم بر روی وبسایت شما انجام شود سرعت لود رضایت‌بخش نخواهد بود. از این رو لازم است که در تهیه سرور مناسب نیز دقت لازم را به عمل آورید. برای سایت‌های وردپرسی می‌توانید از هاست وردپرس شرکت تکین هاست استفاده نمایید. این هاست با استفاده از دیسک‌های SSD سرعت لود صفحات را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه سرور مختص سیستم مدیریت محتوای وردپرس کانفیگ شده است اکثر حملات شناخته‌شده وردپرس در آن بی‌اثرند و از آن‌ها ممانعت به عمل می‌آید. همچنین ترکیب کنترل‌پنل قدرتمند و کاربرپسند سی‌پنل و کلاود لینوکس که باعث جلوگیری از خروج کاربران از محدوده مجاز منابع تعیین شده است باعث می‌شود پایداری این سرویس تا حد زیادی افزایش یابد.

  • تکین هاست رضایی
  • ۰
  • ۰

آموزش نصب وردپرس روی cpanel

 

وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، و سی پنل به عنوان محبوب‌ترین پنل میزبانی وب‌سایت در میان کاربران بسیار پراستفاده و رایج می‌باشد لذا آموزش نصب وردپرس روی cpanel می‌تواند یک آموزش کاربردی برای کاربران تازه‌کار باشد که قصد داریم قدم‌به‌قدم و بسیار دقیق آن را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و بسیار امن و با هسته‌ای بسیار قدرتمند می‌باشد که درصد بسیار زیادی از سایتهای دنیا توسط این Cms راه‌اندازی شده‌اند. به دلیل متن‌باز بودن آن سورس این سیستم مدیریت محتوا به‌راحتی قابل ویرایش بوده و بدین منظور نظر بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کرده است.

زبان برنامه‌نویسی این cms برپایه ی php بوده لذا پیاده سازی آن بر بستر سرورهای لینوکسی با پنل میزبانی Cpanel بسیار قدرتمند و کاری راحت خواهد بود.

از مزایای دیگر آن می‌توان به داشتن پلاگین های فراوان و کاربردی و همچنین قالب‌های رایگان حرفه‌ای ارائه شده در وب سایت مرجع آن و وب سایت های ایرانی پشتیبانی کننده اشاره کرد.

نصب وردپرس روی هاست سی پنل

برای شروع مراحل نصب وردپرس ابتدا باید آخرین ورژن آن را از سایت رسمی وردپرس دانلود نمایید. و یا از سایتهای مرجع ایرانی نسخه فارسی آن را دانلود کرده و بر روی هاست لینوکس خود آپلود کنید.

 

حال باید به هاست خود وارد شده و فایل فشرده‌ی مربوط به وردپرس را آپلود نمایید برای این کار مراحل زیر را طی نمایید.

۱ – ابتدا با یکی از روش های زیر وارد بخش هاست لینوکس خود شوید.

 
1
2
http://www.site.com/cpanel
http://www.site.com:2082
۲ – در قسمت files بر روی file manager کلیک کرده تا وارد فضای فایلهای میزبانی سایت خودتان شوید. توجه کنید که حتماً به شاخه‌ی public_html وارد شوید و در این مسیر اقدام به نصب وردپرس خود نمایید.

 

۳ – در این بخش بر روی دکمه‌ی upload کلیک می‌کنیم تا بتوانیم فایل فشرده‌ی وردپرس را بارگذاری نماییم.

 

۴ – پس از باز شدن صفحه‌ی جدید بر روی دکمه‌ی Browse کلیک می‌کنیم و مسیر فایل وردپرس خود را داده و اقدام به آپلود می‌کنیم.

این پروسه بسته به سرعت اینترنت شما زمان بر بوده توصیه می‌کنیم یک قهوه برای خودتان بریزید و میل کنید تا آپلود فایل انجام شد.

۵ – بعد از اتمام آپلود فایل به بخش file manager برگشته و حال باید بتوانید فایل مربوطه را مشاهده نمایید اگر این امر محقق نشد یک‌بار بر روی دکمه‌ی Reload کلیک نمایید.

۶ – حال بر روی فایل راست کلیک کرده و Extract را بزنید و یا از منوی بالا آن این گزینه را بزنید تا فایل شما از حالت فشرده خارج شود.

 

۷ – حال یک فولدر با نام wordpress بر روی هاست شما قرارگرفته چنانچه تمایل دارید سایت خود را بر روی مسیر wordpress راه‌اندازی کنید با فراخوانی آدرس http://www.site.com/wordpress می‌توانید اقدام به نصب وردپرس روی cpanel کنید ولی اگر مدنظر دارید سایت شما بر روی روت آدرس دامنه شما به نشانی http://www.site.com راه‌اندازی شود باید تمامی فایل‌های موجود در فولدر wordpress را به مسیر public_html و یا یک پله بالاتر انتقال بدید.

برای انتقال فایل‌ها وارد فولدر wordpress شده و بر روی Select All کلیک کنید تا تمامی فایل‌ها انتخاب شوند و بعد بر روی دکمه‌ی Move File کلیک کنید. در این مرحله یک پنچره برای شما نمایش داده می‌شود که آدرس محل جدید را برای انتقال فایل‌ها سؤال می‌کند شما نام wordpress را حذف کرده تا فایل‌ها یک پله بالاتر یعنی روت دامنه شما منتقل شوند.

 

حال اگر مسیر public_html خود را رفرش کنید تمامی فایل‌ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد. فولدر wordpress را پاک کنید و در این مرحله باید اقدام به ساخت دیتابیس و یا پایگاه داده کنیم.

 

۸ – برای نصب وردپرس نیاز به یک پایگاه داده و یک یوزر بر روی mysql دارید که برای ساخت آن‌ها وارد بخش Databases شده و بر روی Mysql Databases کلیک نمایید.

 

در صفحه‌ی جدید که برای شما باز می‌شود در فیلد Create a New Database نام دلخواهی برای ساخت دیتابیس خود وارد نمایید و بعد روی Create Database کلیک نمایید.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید دیتابیس شما به‌راحتی ساخته شد. حال باید یک یوزر برای پایگاه داده خود ساخته و آن را به دیتابیس خود الحاق نمایید.

پس از وارد کردن نام یوزر و پسورد بر روی Create a User کلیک نمایید تا یوزر شما ساخته شود. فقط توجه کنید که پسورد خودتان را جایی کپی نمایید چون در مراحل نصب وردپرس روی cpanel به آن نیاز خواهید داشت.

 

حال برای اضافه کردن یوزر به پایگاه داده در بخش Add a User to a Database بر روی Add کلیک نمایید.

 

در پنجره جدید که برای شما نمایان خواهد شد تیک تمامی موارد رو زده تا دسترسی‌های کامل به یوزر مربوطه داده شود و در انتها بر روی Make Changes کلیک نمایید.

 

شروع فرایند اصلی آموزش نصب وردپرس روی cpanel

از این بخش کار دیگه راه بسیار ساده و هموار هستش و فقط با واردکردن چند اطلاعات و زدن چند تا به قول خودمان Next و Install نصب رو انجام میدیم.

 

در این مرحله برای نصب وردپرس روی cpanel باید اطلاعات دیتابیس خود که در مرحله قبل ساختید را با دقت وارد کنید تا اتصال به پایگاه داده به درستی انجام شده و مراحل نصب آغاز گردد.

 

در این مرحله بر روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید تا نصب وردپرس روی cpanel به سرعت انجام شود.

 

خوب تبریک میگم به همین راحتی توانستید وردپرس رو نصب کنید و سایت خودتان را با قوی‌ترین Cms دنیا راه‌اندازی کنید برای مرحله آخر نیاز هستش تا یکسری اطلاعات مربوط به بخش لاگین مدیریت وردپرس و نام وب سایت خود را انتخاب کنید.

 

حالا می توانید از آدرس www.yousite.com/wp-admin به بخش مدیریت سایت وردپرسی خودتان لاگین کنید و سایت خودتان را مدیریت کنید، پلاگین نصب کنید، قالب دلخواه خودتان را فعال کنید و یا پست ارسال کنید.

 

 

  • تکین هاست رضایی